Tuesday, April 19, 2011

rindu penat dan berbalui

RINDU

aku rindu tapi pada siapa?......Siapa.......?... aku rindu sesaorang
alangkah baiknya jika aku dapat seperti apa yang orang lain dapat
tapi kenapa ?..... aku hanya rindu saja, tampa penghujung....

" kenapa hari kau diam saja Nor" tanya rakan sekerja.
" .......... " aku mengeleng2kan kepala dan dengan pandangan
yang sayu aku lemparkan kepada nya.

" cakap la..... kongsi dengan aku jika ada yang kau rungsingkan"
sambung beliau lagi.

" cakap la.... kenapa ni. " mendesak aku agar membuka mulut.
" aku  R...I...N....D...U..."  SELAMBA aku cakap dan berlalu 
pergi tinggal kan dia dalam keadaan terkebil2.


PENAT

Cuaca hari ini panas sungguh, tepat pukul 1230 tengahari aku
keluar kerana ada urusan yang perlu aku bereskan. kemudian
aku balik rumah untuk aku tunaikan tanggung jawab aku kepada
Allah untuk solat dzohor... syukur kerana aku taat dengan 
suruhan Allah.

" ring.....ring"  talipon tangan aku berbunyi , melihat dari nbr tu 
aku tahu darimana datang dan hajat si pemanggil.
"Pasti ada masaalah" bisik hati kecil ku.

" Ya......ada apa lagi yang tak kena ni.... " terus terang aku kepada 
si pemanggil.

     ........... "   panjang betul coletih dan masaalah nya
penat aku mendengar .
" ok...... ok......   " tunggu saya balik, nanti saya uruskan.

" PENAT LAH AKU LEPAS NI"....aku berbisik sendiri.


BERBALUI

Kesibukan aku hari ini sempat juga aku pergi giant  untuk 
aku membeli barang kerana aku akan mengerjakan umrah
pada minggu hadapan.

setelah membeli sedikit keperluan aku diberi sekeping
borang oleh juruwang tu .

" kak nak tak cuba masuk contes ni" tanya dia kepada aku

" susah ke..... senang nak jwb " tanya aku  kepada juruwang tu.
" senang je..... tanda pangkah je dan masuk kan dalam kotak ni"
sambung juruwang tu kepada aku.

" ok...." aku ambil dan aku pangkah mana yang patut.

" Harap2 BERBALUI aku kali ni"  sembang sorang diri sambil
pena ku menari2 memangkah mana yang aku suka... he...he..

BERBALUI ATAU TIDAK SAMA SAMA KITA TENGUK NANTI.




















No comments:

Post a Comment