Wednesday, March 30, 2011

jin afrit




mengeluarkan jin ifrit dari jasad manusia

1-Bertasbih dan solat tasbih

Selain dirotan jin ifrit yg mendiami jasad manusia insyallah boleh dikeluarkan dengan bertasbih sebanyak 3000 siang dan 3000 malam .lafadz tasbih itu berbunyi ..

" SUBHANALLAH WAL HAMDULILLAH WALLA ILAHA ILLA ALLAH WALLAHU AKBAR WALA HAULA WALA QUATA ILLA BILLAH HIL ALILIL AZIM "

Bacalah tasbih ini di dalam hati samada ketika duduk , berjalan dan melakukan aktiviti -aktiviti lain asalkan tumpuan bacaannya itu ditujukan ke dalam jantung .Sekiranya bacaan itu tidak dituju ke dalam jantung maka amalan itu tidak berkesan utk mengeluarkan ifrit .

Tasbih sebanyak 3000 kali siang dan 3000 kali malam dan juga solat sunat tasbih ini amat berkesan untuk mengeluarkan syaitan diri atau ifrit diri .

Amalan ini juga amat berkesan kepada sesiapa yg hendak bertaubat nasuhah tetapi masih melakukan maksiat yg sama setelah bertaubat . Setiap dosa wajib dikifaratkan .


2- Bersedekah .

Ini lah cara yg lain utk mengeluarkan ifrit diri darp jasad manusia . Bersedekah kepada manusia yg memerlukan seperti fakir miskin ,anak-anak yatim yg miskin , para pelajar yg memerlukan seperti pelajar tahfidz dan ibu-ibu tunggal dan sebagainya . Tujuan sedekah ialah menghindarkan kemurkaan Allah yg akan menimpa diri manusia yg telah berbuat maksiat dan dosa . Bersedekah juga akan membuka pintu -pintu rahmah kesan drp detikan hati penerima sedekah secara sepontan yg dikatagorikan sebagai doa yg paling mustajab cth . Alhamdulillah bagusnya orang ini ! . Pemurahnya orang ini ! .Ya Allah ampunkan dia ya Allah ! dsb Pintu -pintu rahmah inilah yg menyebabkan ifrit diri @ syaitan diri akan keluar darp jasad manusia yg melakukan amalan bersedekah .

Kifarat diri

Kifarat diri terbahagi kepada 2 bahagian

1- Kifarat sebelum dikifaratkan
2- Kifarat terus drp Allah

Kifarat sebelum dikifaratkan bermaksud seseorang manusia yg tahu dirinya banyak melakukan maksiat dan dosa kemudian diberi petunjuk tuhan agar kembali ke jalan-Nya . Maka diri manusia itu mencari cara utk kembali . Setelah berjumpa maka dia melakukan amalan tersebut seperti rela dirotan dan bertasbih serta solat tasbih serta bersedekah .Sehinggalah diri manusia itu merasa dirinya telah bebas drp belenggu dosa @ ifrit .

Jadi kesukaran ketika ber tasbih dan solat tasbih itu sebagai kifarat akan dosa dan maksiatnya . sifat bakhil yg muncul ketika bersedekah dan kemudian dilawan itulah yg menjadi kifarat dosa dan maksiat yg dilakukannya .Sebenarnya ada lagi cara yg lebih berkesan tetapi cukuplah hanya 3 cara itu sahaja .

Kifarat terus drp Allah bermaksud seseorang diri manusia yg tidak menghiraukan dosa dan maksiat dan menganggap tidak akan ada apa-apa yg akan ditimpakan kepada dirinya setelah diri manusia itu melakukan dosa dan maksiat . Maka Allah akan mengkifartkan diri manusia itu . Manusia suka melebelkan kifarat itu sebagai bala' .


Bala di sempitkan rezeki atau rezeki tidak berkat . Sentiasa ditimpa musibah dsb . Jika kita lihat kifarat yg Allah timpakan seperti disempitkan rezeki atau rezeki tidak berkat saling tidak tumpah dengan diri manusia yg telah sedar lalu dia mengkifaratkan dirinya seperti bersedekah . Hidup ditimpa musibah bertalu-talu sama seperti seseorang itu bersusah payah bersolat tasbih dan bertasbih 6000 kali sehari semalam .

No comments:

Post a Comment