Monday, March 28, 2011

Tayar lori pancit / tayar MYV

Aku ni bolih lah dikatakan baru  nak belajar jadi usahawan, aku dapat satu panggilan dari pekerja
aku waktu tu baru pukul 3 petang, " Ibu, tayar lori pancit " beritahu Zaidi kepada aku

" Kat mana ?" tanya aku panik, sebab dia baru saja bertolak untuk menghantar barang ke kilang.
" Di belakang kilang di Nilai" jawab Zaidi pendek. " saya dah buka tayar ni, Ibu datang ambil
dan tolong hantar ke kedai tayar ya," Zaidi minta pertolongan aku.
" Tayar spare? mana ?" tanya aku pendek.
" Tak ada kunci".... jawab zaidi. " masaalah betul " bisik hati kecilku.
" Ibu datang sekarang"... aku ambil kunci kereta MYV dan pecut ke Nilai di kilang yang berkenaan.

Zaidi telah ambil tayar lori yang pancit tu dan masukan dalam kereta MYV dan aku bawa untuk 
kekedai tayar di sekitar kilang itu untuk mencari kedai tayar lori, berpusing pusing untuk mencari kedai
tayar, almaalum lah aku ni perempuan, terhegeh hegeh mencari dan akhir nya aku jumpa kedai tayar tu.

Sedang pekerja kedai tu sibuk buat kerja menampal tayar, tiba tiba sorang rakan dia beritahua aku 
tayar MYV aku pun kena paku juga, " Aduh...... " " Tolong tampal tayar MYV ni juga "....


Lepas tu hantar tayar lori kepada Zaidi, dia pasang dan aku balik ke Sepang semula, selamat

kisah ini dah biasa bagi orang lain tapi ini pengalaman untuk aku mengendalikan dua tayar yang 
pancit  dalam satu masa..... Loteh den...

No comments:

Post a Comment