Friday, March 25, 2011

kek gula hangus

Semalam lepas balik dari mencari rezeki untuk hidup, sampai dirumah mandi solat magrib dan dengan sedikit doa....
aku kedapur bukan untuk masak makan malam tapi untuk buat kek gula hangus.. nak tahu kenapa? sebab nak bagi 
kat mak/abah rasa , sebab mak/abah nak di bawa kerumah adik di KL ( anak nbr  5)

Aku buat 2 buah kek kukus dan satu lagi untuk di beri kepada rombongan kak Ngah yang nak menghantar anak nya
Asraf meminang di Perak, untuk makan2 saja... dan aku pek satu bekas untuk aku bekal dalam kereta nanti 
nak makan2 juga masa dalam perjalanan ke Perak .

Setahu aku semua kerabat aku suka kek gula hangus yang aku buat sendiri.... he... he... kelas gitu...
yang lebih seronok bila aku dapat memberi mak/abah rasa.. malam tadi bila aku bawa kek gula hangus yang
panas2 untuk abah/mak mereka makan dan.....ummmmmmm....... yami....yami....

mak/abah aku sayang mereka cuma abah kurang sihat sekarang...

Pagi tadi aku jumpa mak/abh sekejap sebab anak ke 5 mak/abah nak bawa mereka ke KL dan aku sempat 
cakap kat abah " Saya sayang Awak ( ABAH) jaga diri abah dan makan ubat " aku cium dahi abah
aku tahu Abah sayang kat aku juga cuma abah tak cakap .

Abah kesat air mata abah dan cakap dengan aku " abah sedih ni " ..... aku cuma senyum dan 
lepas tu cium tangan mak pula....

No comments:

Post a Comment